În secolul nouăsprezece, producţia de ceasuri din La Chaux-de-Fonds se dezvolta cu rapiditate. Căile ferate construite în jurul anului 1860 au făcut legătura între această localitate, Le Locle şi Neuchatel, impulsionând creşterea industriei producătoare de ceasuri.
Organizând producţia, ceasornicarii puteau să furnizeze ceasuri de buzunar unui număr mare de clienţi prin intermediul magazinelor de specialitate.
Până la sfârşitul secolului XIX, a fost inaugurată Chambre d’Horologerie Suisse, şcoală de ceasornicari cu sediul în acest oraş. În acel moment, La Chaux-de-Fonds a devenit nervul central al industriei elveţiene de ceasuri, depăşind Geneva din aceast punct de vedere.
Brandul Election datează din perioada de înflorire La Chaux-de-Fonds, încă de la începuturile modernizării industriei elveţiene de ceasuri. Manufactura de Montres Election sau Fabrique Election, cunoscută şi ca Fils de L. Braunschweig Company, a fost printre puţinele fabrici din acele timpuri care au mecanizat producţia de ceasuri.
În 1901, această fabrică a înregistrat brandul Election pentru produsele sale, un brand care urma să parcurgă o traiectorie lungă. Până în 1902, fabrica avea 22 de angajaţi, iar în jurul anului 1904, publicaţiile de la vremea respectivă aminteau că Fabrique Election s-a mutat într-o clădire impozantă.
Conform ziarului Le Nationale Suisse, în 1904, La Fabrique Election avea în jur de 250 de angajaţi, iar activitatea sa era încurajată şi de Federation Horologere, care promova crearea unei industrii orologere mecanizate.
Între 1907 şi 1919, Manufacture de Montres Election patentează mecanizme avansate la acele timpuri pentru industria orologeră.
În 1914, Fabrique Election a câştigat Grand Prix-ul, oferit de juriul Expoziţiei Internaţionale de Cronometrie de la Berna pentru design-ul unui mecanism. Brandul “Election Grand Prix Berne 1914” vine tocmai de la acest eveniment istoric. În anul 1917, brandul deja renumit se înregistrează şi în Marea Britanie.
În acele momente, în zona La Chaux-de-Fond, Fabrique Election era printre puţinele fabrici de ceasuri cu o structură industrializată. Aşadar, Election a fost printre pionierii industriei din această regiune.
Activitatea fabricii a fost prolifică, iar în acest sens poate fi regăsită o varietate mare de modele din perioada 1922-2009.
Election Uhren AG, noul proprietar al mărcii Election, se străduieşte să dea un impuls brandului, în concordanţă cu ideea respectului pentru calitate, care a contribuit şi în trecut la renumele fabricii.
Materialele folosite pentru noile colecţii sunt de înaltă calitate. Toate modelele au carcase din oţel inoxidabil antialergic cu standardul 316L, la fel şi brăţările, iar curelele sunt din piele autentică. Ceasurile Election folosesc numai geamuri din safir, iar mecanismele – produse în Elveţia – reintroduc conceptul de “long service life”. Calitatea mecanismelor permite o servisare corespunzătoare, spre deosebire de tendinţa “modernă” a mecanismelor capsulate, care nu permit decât înlocuire în cazul unui defect.